דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שנה בלי סקס 

מאת    [ 15/11/2011 ]

מילים במאמר: 932   [ נצפה 2885 פעמים ]

 

כשיובל נכנסה לחדר לא יכולתי שלא לשים לב לכך שהפעם לחייה סמוקות מעט ופניה מרוגשות.

היא התישבה על הספה ופרסה רגליה קדימה בתנוחה לא אופיינית. לפני שנה וחצי שכרה יובל דירה בתל אביב אותה כינתה "עיר החטאים" ומאז לא הפסיקה להיות מחוזרת לרגע. לא יכולתי שלא לתהות על מי תספר הפעם, מי הוא הבחור החדש שריגש אותה כל כך. המתנתי בסקרנות רבה למוצא פיה.

"זהו, מחר אני בת עשרים ושמונה" אמרה לבסוף בטון החלטי "ממחר זה מתחיל"

"מה מתחיל?" לא הבנתי.

"מה שכבר הרבה זמן רציתי שיקרה ולא היה לי אומץ לממש" הסבירה, "שנה בלי סקס"

"שנה שלמה של התנזרות?" בדקתי שאני מבינה נכון את דבריה.

"שנה שלמה" חייכה יובל בסיפוק, היא נראתה לי שלמה עם האתגר שהציבה לעצמה זה עתה "זה ישבר רק ביום ההולדת העשרים ותשע שלי"

"ומה המטרה?" היה לי חשוב לברר.

"להוכיח לעצמי שאני מסוגלת" היא ירתה את המילים במהירות ואז היססה לרגע "ולהוריד לעצמי את הבחילה" הוסיפה לבסוף בשקט.

"בחילה?" ניסיתי להבין מה כוונתה.

"בחילה שבא להקיא" הסבירה "כל הסטוצים האלה, כל הלילות שחגגתי במיטה של מישהו ולמחרת בבוקר לא הבנתי מה עשיתי שם בכלל.. ואם לא התחרטתי יום למחרת - התחרטתי שבועיים אחרי כשהקשר מיצה את עצמו".

"עם אף גבר שהיית איתו לא נהנית?" שאלתי בזהירות.

"חשבתי שאני נהנית מכל חגיגת היצרים הזו" הסבירה "הכל בעיר הזו כל-כך זמין ונגיש, כמו גן שעשועים ענק, הייתי צריכה רק לבחור עם מי אבלה היום, עם מי אגשים את הפנטזיות שלי הלילה"

היא השתתקה ומזגה לעצמה כוס מיים.

"חשבת שאת נהנית ומה גילית?" התעקשתי להבין עד הסוף.

"גיליתי שרק הגוף נהנה" היא הסבירה "אבל הלב נשאר בודד, מנוכר, אין פה באמת אינטימיות, יש רק אשליה של חיבור אמיתי אבל בפועל זו סתם תשוקה פיזית וזהו. אמנם רציתי להיות אשה משוחררת, להתנסות, ליהנות כמו הגברים אבל עכשיו אני כבר שבעה מכל הסקס  הזה, בא לי באמת להקיא"

"ובשום שלב לא חיפשת קשר רציני?" הקשיתי מכיוון שהתרשמתי שיובל כן כמהה לאהבה.

"בודאי שכן" קפצה יובל "כל הזמן חיפשתי אבל לא הצלחתי למצוא אפילו בחור אחד שגם הייתה לי איתו כימיה טובה וגם היה רציני, זה פשוט לא הלך, אז בינתיים היו קשרים שעיקרם סקס אבל לא עוד. השנה הזו אין שום סיכוי שבעולם שתשמעי פה על סקס, תשכחי מהמילה הזו בכלל"

 

יכולתי להבין את יובל. בעידן שבו רב הפנויים-פנויות נכנסים למיטה בין הפגישה השניה לחמישית, וכאשר מדובר בסטוץ זה קורה גם בפגישה ראשונה אין מספיק זמן לבנות אינטימיות אמיתית, עדיין אין מערכת יחסים משמעותית. בחברה מנוכרת המיטה מספקת מעין אינטימיות מזויפת, רגש המתברר כאשליה. רב הגברים פחות זקוקים לאינטימיות בכדי להשיג סיפוק ריגשי מסקס. נשים, לעומת זאת, זקוקות לכך מאוד, גם אם לאור הנורמות החברתיות הנהוגות כיום, הן מצהירות ומתנהגות אחרת.

נשים רבות, כמו יובל, נהנות פיזית מקשר מזדמן ומנותק אך במוקדם או במאוחר הגוף והנפש שלהן מגיבים והן מבינות שאינן מוכנות לשלם את המחיר הריגשי הכבד שכרוך בכך. בסופו של דבר, מעט מאוד נשים חשות סיפוק אמיתי מקשר שמאופיין בסקס בלבד. בדרך כלל הן מקיימות יחסי מין אך מצפות מהגבר ליותר, מתאכזבות ונפגעות. הגוף עושה את שלו אך הלב ממשיך להשתוקק לקשר אינטימי אמיתי, לאהוב ולהיות נאהבות.    

 

היכרתי גם גברים שנפגעו מן הקפיצה המהירה למיטה. לא מזמן סיפר לי שי, גבר צעיר ואטרקטיבי מהרצליה: "למדתי בדרך הקשה שאם ישנה הזדמנות - צריך לקחת אותה. היכרתי בחורה שהלהיבה אותי, יצאנו לבית קפה ולאחר מכן היא התעקשה שאעלה אליה. עליתי והתגפפנו זמן רב אבל בשלב המכריע עצרתי את עצמי בכח ואמרתי לה שעדיף שנבנה קשר אינטימי לפני שנקפוץ לסקס מלא. פחדתי שאם אשכב איתה אאבד את העניין בבניית הקשר, היא נראתה מאוכזבת אך ויתרה ולמחרת כבר יצאה עם גבר אחר ואני פיספסתי את הזדמנות לסקס סוער איתה. נשבעתי שזה לא יקרה לי שנית. מאז אני יוצא ועושה סקס על ימין ועל שמאל, אבל לא מצליח לפתח שום קשר רציני."

ישנם גברים רבים, כמו שי, המעוניינים בקשר ריגשי ארוך ומתקשים לבנות אינטימיות כשיש קפיצה מהירה למיטה. בכך נסתם הגולל על קשרים שאולי יכלו להיות ארוכים ומוצלחים.

 

מכל מה שציינתי, נובע שלא כדאי ללכת לפי נורמות קבועות אלא לפעול לפי צו הלב.

אל תעשו שום דבר שתתחרטו עליו מחר או בעוד שבוע. ככל שמאריכים את תקופת ההיכרות לפני הכניסה למיטה כך גדל הסיכוי ליצור מערכת יחסים משמעותית. בסופו של דבר, בין אם נודה בכך ובין אם לאו, רובינו כמהים לאהבה. ויובל? יובל מחזיקה מעמד כבר שמונה חודשים. היא עסוקה בעבודה ומרבה לבקר חברים אבל סקס לא כלול ברפרטואר שלה השנה. ככל שעובר הזמן, יובל מרוצה מהחלטתה יותר ויותר. היא טוענת שההתנזרות מסקס "מנקה" את הנפש. ב-ארבעה עשר במרץ יחול יום הולדתה, עכשיו נותרה רק השאלה מה יקרה איתה בלילה שאחרי.......

 



גליה שדה טיפול פרטני וזוגי (פסיכותרפיה), אימון אישי למבוגרים, נוער וילדים  03-9241597 050-7535254 http://www.galiasadeh.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב